środa, 16 stycznia 2013

Umowa na wykonanie robót elektrycznych

Witam!
Są sytuacje kiedy umowy pisane pomiędzy Inwestorem a Wykonawca są konieczne!
Ja w swojej pracy używam takiego wzoru. Uważam że jest on korzystny dla obu stron.




Umowa na wykonanie robót elektrycznych
Zawarta w …………dnia…………….
Pomiędzy:
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Zwanym dalej „INWESTOREM”
A
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Zwanym dalej „WYKONAWCĄ”
§1
1.       Przedmiotem umowy jest wykonanie robót elektrycznych w……………………………………. (opis inwestycji, na przykład zgodny z nazwą na pozwoleniu na budowę)
2.       Zakres prac będących przedmiotem umowy obejmuje wykonanie okablowania elektrycznego, telewizyjnego oraz alarmowego.
3.       Przedmiot umowy wykonany będzie zgodnie z polskimi normami oraz przepisami prawa.
§2
Strony ustalają terminy wykonania robót:
Rozpoczęcie prac: ……………………………………………….
Zakończenie prac…………………………………………………
§3
Wykonawca zastrzega sobie prawo przedłużenia terminu zakończenia robót w przypadku:  wystąpienie nieprzewidywalnych i niezależnych od Wykonawcy przeszkód w wykonywaniu robót w tym warunków pogodowych uniemożliwiających prace budowlane o okres trwania takiej przeszkody.
§4
Wynagrodzenie za wykonanie robót strony ustalają na kwotę ………………………….. (słownie) wyliczoną na podstawie stawki ………………… zł ( słownie dwadzieścia trzy zł) netto, skorygowaną o rozbieżności powstałe w wyniku wyliczenia ilości roboczogodzin na podstawie kosztorysu powykonawczego.
§5
Po zakończeniu prac wykonawca dostarczy inwestorowi kosztorys powykonawczy  . Na podstawie zatwierdzonego przez Inwestora kosztorysu powykonawczego wykonawca wystawi inwestorowi  końcową Fakturę VAT.
§6
Inwestor każdorazowo po zakończeniu przez wykonawcę etapu prac odbierze protokołem cząstkowym wykonane prace. Na podstawie niniejszego protokołu wykonawca wystawi inwestorowi fakturę zaliczkową.
§7
Termin płatności strony ustalają na 14 dni od daty otrzymania faktury przez Inwestora. Płatność dokonana zostanie przelewem na konto Wykonawcy numer……………………………………………………………..
§8
Okres rękojmi strony ustalają na 36 miesięcy od daty odbioru końcowego
§9
Przy stwierdzeniu przy odbiorze i w okresie rękojmi wad nadających się do usunięcia Inwestor może:
1.       Zażądać usunięcia wad, wyznaczając wykonawcy odpowiedni możliwy do zrealizowania termin
2.       Obniżyć wynagrodzenie wykonawcy za wady odpowiednio do utraconej wartości użytkowej, estetycznej i technicznej
3.       Wady nie usunięte w terminie Inwestor może usunąć sam w zastępstwie wykonawcy na jego koszt.
Istnienie wady powinno być stwierdzone w protokole, po oględzinach o których będzie zawiadomiony wykonawca.
§ 10
W razie nie wykonania lub nienależytego wykonania zobowiązań wynikających z niniejszej umowy strony ustalają odpowiedzialność na zasadzie kar umownych:
1.       Wykonawca wypłaci Inwestorowi:
a)      Za udokumentowaną z winy wykonawcy zwłokę w zakończeniu prac objętych umową karę umowną w wysokości 1% ostatecznego wynagrodzenia za każdy dzień zwłoki.
b)      Za zwłokę w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze i w okresie rękojmi karę umowną w wysokości 1% ostatecznego wynagrodzenia za każdy dzień zwłoki liczony od dnia wyznaczonego na usuniecie wad.
c)       Z tytułu odstąpienia od umowy z przyczyn zależnych wyłącznie od wykonawcy w wysokości 50 % wynagrodzenia umownego
2.       Inwestor wypłaci wykonawcy:
a)      Z tytułu odstąpienia od umowy z przyczyn zależnych od Inwestora w wysokości 50% wynagrodzenia umownego
b)      Za zawinioną zwłokę w odebraniu każdego z etapów robót w wysokości 1% ostatecznego wynagrodzenia za każdy dzień zwłoki.
3.       W przypadku gdy kary umowne nie pokrywają kosztów zaistniałej szkody stronom przysługuje prawo żądania odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych.
§11
Inwestor zastrzega sobie prawo odstąpienia od umowy ze skutkiem natychmiastowym w wypadku, gdy wykonawca nie zachowuje terminów ustalonych w umowie o więcej niż 30 dni.
§12
Inwestor zapewnia materiał na wykonanie zleconych prac, w sposób pozwalający na terminowe zrealizowanie robót elektrycznych.
§13
Do wykonania prac przewidzianych w umowie Inwestor zapewnia zasilanie placu budowy w energie elektryczną. Koszt zużycia energii elektrycznej na wykonanie przez wykonawcę prac instalatorskich leży po stronie Inwestora. Wykonawca zobowiązuje się do korzystania z energii elektrycznej na terenie budowy w uzasadnionych i koniecznych okolicznościach w uzgodnieniu z osoba sprawująca nadzór nad tokiem prowadzonych prac.
§ 14
W sprawach nie uregulowanych  w umowie stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego
§15
Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach po jednym dla każdej ze stron.



Wykonawca                                                                                                     Inwestor

32 komentarze:

  1. BARDZO DOBRA UMOWA POLECAM ELEKTRYKOM JAK I INWESTOROM

    OdpowiedzUsuń
  2. Super post! Niedługo mam zamiar zatrudnić elektryka i zastanawiałem się jak taką umowę skonstruować. Dziękuję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Od dawna stosuję tą umowę, sprawdza się

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Z pewnością taka umowa się przydaje i na pewno trzeba ją zawrzeć. Jednak montaż wyłączników krzyżowych https://interblue.pl/wylaczniki-krzyzowe,c,98 najlepiej zrobić samemu, gdyż przecież nie jest to nic ciężkiego.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wielkie dzięki! Niedługo zaczynamy współpracę z jedną firmą i szukałam właśnie wzorów takiej umowy. Zaplanowaliśmy duży remont instalacji, dodatkowo chcemy założyć sterowniki do rolet https://dlaelektrykow.pl/content/40-sterowniki-do-rolet-roznice-najpopularniejszych. Ciekawe, co z tego będzie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety, wielu elektryków nie podpisuje żadnych umów, co jest olbrzymim błędem...

    OdpowiedzUsuń
  8. Takie umowy to absolutna podstawa gdyż żadna budowa czy planowanie instalacji nie powinno się zacząć bez tego. Jak ja zaczynam robić linię produkcyjną to zamawiam niezbędne elementy z https://www.se.com/pl/pl/ i nie zacznę nic robić jeśli jeszcze nie będzie umowy. W takim przypadku cała automatyka przemysłowa czeka na konkretny ruch.

    OdpowiedzUsuń
  9. Oczywiście, należy mieć umowę bo na czymś w razie problemów trzeba bazować. A co do tematu elektryczności/prądu powiedzcie mi jakie znacie metody na obniżenie opłat za rachunki? bo ja zastanawiam się nad zmianą sprzedawcy na https://poprostuenergia.pl/ , myślę że wyjdę na tym lepiej

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja również jeszcze nie miałem nigdy okazji aby podpisywać takie umowy, ale możliwe, że niedługo się taka umowa pojawi. Jak przeczytałem na stronie http://www.covalgarden.pl/instalacja-fotowoltaiczna-czy-nam-sie-oplaca/ to właśnie instalacja fotowoltaiczna może być bardzo fajnym pomysłem u mnie w domu.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawie to zostało opisane.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ogólnie warto jest takie umowy podpisywać i jestem zdania, że wtedy mamy pewność co do prawidłowo wykonanej pracy. Ja także niedawno skorzystałem z oferty https://poprostuenergia.pl/prad-dla-firmy/ i mam teraz o wiele tańszy prąd dla firmy niż miałem dotychczas.

    OdpowiedzUsuń
  13. Często takie rzeczy się pisze i ja również jak zakładałam fotowoltaikę to spisywałam umowę. Jestem przekonana, że spółdzielnie mieszkaniowe również już chętnie korzystają z takich rozwiązań. Nawet o tym napisano w http://zielonainfrastruktura.pl/fotowoltaika-dla-spoldzielni-mieszkaniowych-czy-warto/.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak najbardziej takie umowy są ważne, ale moim zdaniem ważniejsze jest wykonanie kompleksowej instalacji elektrycznej. Ja przy okazji skontaktowałam się z http://inovativ.pl/ gdyż zależało mi na tym, aby mieć dobrej jakości instalację fotowoltaiczną. Muszę przyznać, że był to bardzo mądry wybór.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja raczej nigdy takich umów nie sporządzałam gdyż dla mnie przede wszystkim liczy się to, aby mieć dobrze wykonaną pracę. Wiem, że na pewno mogę polegać na eklektykach z http://elektryk-wroclaw.pl/ gdyż faktycznie doskonale oni znają się na rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetnie napisany artykuł. Jak dla mnie bomba.

    OdpowiedzUsuń
  17. W moim przypadku jest tak, że ja posiadam zaufanego elektryka https://www.warszawa-elektryk.pl/ i tak naprawdę nigdy żadnych umów nie potrzebowałam. W końcu wiem jak dobry jest to fachowiec i nigdy się jeszcze nie zawiodłam na tej usłudze.

    OdpowiedzUsuń
  18. Super napisane. Wszystkie informacje bardzo pomocne

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo przydatny wpis! Niedawno ukończyłem kurs sep na elektryka i chciałbym powoli przygotowywać się do pracy we własnej działalności gospodarczej. Póki co, próbuję zapoznać się z wszystkimi formalnościami i zebrać trochę informacji jak nawiązywać współprace. Ale taki wzór umowy na pewno się przyda w niedalekiej przyszłości ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Skoro o budowie domu mowa, to jestem ciekawa czy również planujesz zdecydować się na fotowoltaika białystok ? Coraz więcej osób przekonuje się do takich instalacji.

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetnie, że decydujecie się na tego typu propozycje, dlatego korzystajcie z dostępnych rozwiązań dla siebie w kwestii tematów elektrycznych. Istotną kwestią na ten moment jest również temat obwodów drukowanych, a eksperta, jak i wszystkie informacje w tym temacie znajdziesz tutaj - https://tspcb.pl/blog/technologia/obwod-drukowany-pcb-ang-printed-circuit-board-co-to-jest-i-jakie-ma-zastosowanie-w-elektronice .

    OdpowiedzUsuń
  22. W jakim sklepie kupujecie potrzebną automatykę przemysłową? Zdecydowanie chciałbym Wam polecić sprawdzić stronę, na której znajdziecie ofertę sklepu internetowego z automatyką przemysłową, gdzie zakupicie m.in. Sterowniki PLC LOGO!.

    OdpowiedzUsuń
  23. No dobrze, dobrze... Na pewno warto wiedzieć takie rzeczy, ale - na jakiego dostawcę się zdecydowaliście? Bo w sumie warto też takie kwestie omówić tani prąd dla firm - skąd pozyskać? Co zrobić, aby zniwelować koszty, bo wiadomo dzisiaj wszystko jest drogie... Zatem czekam na wasze relacje w tym zakresie.

    OdpowiedzUsuń
  24. Pomocny artykuł. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  25. Wybór odpowiedniego elektryka to klucz do bezpieczeństwa i wydajności Twojego domu czy biura. Na stronie https://elektryk-wroclaw.pl/oferta/ znajdziesz informacje o doświadczonych specjalistach, którzy oferują szeroki zakres usług elektrycznych, gwarantując najwyższą jakość wykonania i zadowolenie klienta.

    OdpowiedzUsuń
  26. Automatyka przemysłowa zdecydowanie zwiększa bezpieczeństwo i wygodę pracy. Właśnie dlatego polecam wam ofertę https://gigaom.pl/ gdzie między innymi macie możliwość zakupu sterowników.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...